Designeři si s exteriérem auta vyhráli, dali mu ostřejší tvary nárazníků a větší otvory pro přívod chladicího vzduchu. Auto tak působí sportovnějším dojmem. Součástí přední masky je i nadále specifické žebrování chladiče, které je propojeno ve tvaru ledvinek. Na ty navazují nové světlomety, které jsou v této generaci užší a posazené níže. Standardně jsou ve full-LED technologií, v případě zájmu o adaptivní LED (modrý akcent světel) si musí zákazník připlatit. Na zadní části došlo ke změně grafiky zadních světlometů a vykukující výfuky mají zvětšený průměr z 90 až na 100 mm.
Pro ty největší fanoušky si značka za příplatek připravila M Sport packet a M Sport Pro packet. M Sport packet doplňuje přední masku o šestiúhelníkový otvor a zadní část o rozměrný difuzor. M Sport Pro packet toho přináší podstatně víc! Tímto packetem se exteriér rozšíří o ledvinky se síťovým výpletem, červené třmeny brzd ao světla s matným pozadím. Jedná se o prvky typické pro BMW M3, které se takto přenášejí i do nové generace řady 3.
Nové jsou také barvy, které si lze aplikovat na vaši novou trojku. Možnosti se rozrostly o Skyscraper Grey, M Brooklyn Grey, Frozen Pure či o Frozen Tanzanite. Je však možné si vybrat iz dalších 150 možností, které nabízí BMW Individual. A nakonec to nejdůležitější z aut, kola. Ty jsou v nabídce od 17 až do 19 palců (v případě M packetů jsou v nabídce 18 palcová kola, která spolupracují se sportovním podvozkem a variabilním řízením).
Interiér trojky převzala značka od elektrického kupé i4. Na palubní desce přibyla zahnutá obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 14,9 palců, která je známá také jako BMW Curved Display. Vedle ní, za volantem, má řidič digitální budíky na obrazovce s úhlopříčkou 12,3 palce. Tyto novinky jsou součástí standardní výbavy bez dalších příplatků.
S novým modelem přichází i nový operační systém BMW Operating System 8, který má podporu 5G sítě s příplatkovou eSIM. Tato inovace přináší mnoho možností, jako například aktualizaci softwaru vzduchem či hlasové ovládání. Auto si díky inovacím dokáže pamatovat například polohu sedadla nebo nastavení vnějších zpětných zrcátek. Nový systém zároveň přináší propojení s vaším chytrým telefonem. Na dálku tak dokážete zamknout a odemknout, sledovat okolí automobilu či zaslat trasu do navigace. V případě plug in hybridů lze na dálku nastavovat nabíjení (harmonogram nabíjení nebo úroveň dobití).
Aby to nezůstalo jen u technologií, přestavbou prošel i středový tunel. Ten se značka rozhodla zjednodušit a je na něm podstatně méně fyzických tlačítek (tradiční kolečko iDrive zůstává beze změny). V této části zmizelo nastavování klimatizace (to se přesunulo na dotykovou obrazovku) a přibyl malý joystick převodovky doplněný o křidélka na volantu pro manuální řazení. Ve všech modelech můžete počítat s 8-stupňovou automatickou převodovkou.
K dalším neméně zajímavým změnám v interiéru patří nová třízónová klimatizace, elektrochromatické zpětné zrcátko či navigace BMW Maps. Za příplatek lze doplnit svou novou trojku o kožený volant, hliníkový dekor, sportovní sedadla, audio systém Harman Kardon, nezávislé tání nebo prosklenou střechu.
Nejprve potěšíme všechny fanoušky benzinových a dieselových motorů. BMW se jich neplánuje vzdát a v této řadě nabízí širokou škálu aut na tento pohon. V případě 4 válců poháněných 2,0 TwinPower Turbem jsou v benzinové variantě v nabídce 318i (115kW), 320i (135kW) a 330i (180 kW). V dieselové variantě jsou v nabídce 318d (110kW) a 320d (140 kW). V silnější 6 válcové verzi s 3,0 TwinPower Turbem jsou v nabídce M340i (275 kW), 330d (210 kW) a M340d (250 kW). Plug-in hybridy jsou v nabídce 320e (150 kW) a 330e (215 kW). Součástí nejvyšších modelů je pohon všech kol xDrive, v případě zájmu lze dokoupit iu slabších verzí.
Vzhledem k důležitosti udržitelnosti je třeba zmínit, že značka nezapomíná ani na ekologická řešení. Rada 3 se může pochlubit vysokým podílem recyklovaných materiálů. Druhotné suroviny představují přibližně 50% materiálu použitého v hliníkových odlitcích a 16% termoplastů je recyklovatelných.
Co dodat na konec? Nová řada 3 je inovativní, pokroková a určitě bude úspěšná. Její výrobu plánuje BMW odstartovat v červnu. Globální charakter řady 3 můžeme vidět i na tom, že její výroba bude probíhat nejen v domácím Mnichově, ale také v Mexiku či v Číně. A jaký je váš názor na nejoblíbenější vůz německé legendy?
zakoupené na runder.cz 06.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 02.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024